2013. április 19., péntek

"Milyen kutyát is szeretnél?"

Kedd délután az ebédből visszaérkezve turkáltam az egyetemi szekrényemben, mikor fél percnyi csörgés után feltűnt, hogy valaki keres (le is cseréltem a csengőhangot, sose hallottam meg...). Apum hívott. Már az első pár szavából hallottam, hogy nem csak azért hívott, megtudja, mikor megyek haza, hanem valami huncutság van a dologban :D Második mondata pedig ez volt: "És milyen kutyát is szeretnél?". Első reakcióm az állzuhanás volt. Mikor magamhoz tértem, elkezdtem idióta módjára vigyorogni, majd elmondtam neki, hogy máltai selyemkutyát. Mivel társasházban élünk, csak kistestű kutya lehetséges, ez pedig olyan csodaszép felhőszerű fehérség :) 
Egész hosszúra nyúlt a beszélgetésünk (az idióta fülig érő vigyor nem csak a beszélgetés idejére, de két napig nem tűnt el az arcomról :D), majd arra jutottunk, hogy na, akkor otthon folytatjuk, addig utánanéz. Mondanom sem kell, rohantam haza óra után (na jó, igaziból zh után leléptem az órámról :D), de a vonat persze késéssel indult, azt hittem, sose érek haza... 
Itthon végül az fogadott, hogy apa egész napi netes kutyanézegetése eredményeképp nem ajánlja a máltait. Felvilágosított, hogy a bichonok egy fajtája, a bichon bolognese - magyar nevén bolognai pincs - igencsak hasonlít az általam választottra, viszont sokkal kevesebb betegségre hajlamos. Kerestem róluk képeket, hirdetéseket és mostanra 80%-os valószínűséggel kiválasztottunk egy mezőtúri hirdetőt, akit holnap felkeresünk és megnézzük a két kölyköt, akiket eladásra kínálnak.
 Elkezdtem olvasni egy könyvet:
Sophie Collins - A kutyatartás kézikönyve
igen sok hasznos és számomra eddig ismeretlen dolgot fedeztem fel benne, többek között azt is, miért nem ajánlatos internetes hirdetésből kutyát vásárolni. A szőrük könnyebben csomósodhat, nem biztos, hogy olyan jó minőségű, valamint azok számára, akiket érdekelnek a versenyek, rossz hír, hogy törzskönyvet sem adnak. Viszont fajtatiszta kutyát (ráadásul olyan különlegeset, ritkát, mint a bichon bolognese) hivatásos tenyésztőtől 100 ezer forint alatt nem igen lehet beszerezni. Ekkor költségbe nem szeretnénk és nem is valószínű, hogy tudjuk magunkat verni, így maradtunk a hirdetéseknél, majd meglátjuk, jól döntöttünk-e :)
Ebből a könyvből a továbbiakban is fogok idézgetni, segítséget meríteni és nyújtani nektek. 

Következő bejegyzésemben az első találkozásról írok, valamint remélhetőleg arról, hogy mikor is érkezik a kis felhőcském :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése